דלג לתוכן

איך תעצבו פינת המתנה שעובדת בשבילכם?

כמה אתם אוהבים להמתין? כנראה שלא ממש.

חדרי המתנה גורמים לעתים קרובות לתחושת אי נוחות ותורמים לחוסר סבלנות מצד הלקוחות, אבל בעזרת תשומת לב לפרטים, החוויה יכולה להיות שונה לחלוטין. 

עיצוב פינת המתנה זו אומנות, והסוד שלנו הוא לשים את עצמנו במקום הלקוח, להבין את הצרכים שלו ואז לעצב. במאמר הבא נציג בפניכם כמה מהטיפים שלנו ליצירת חווית המתנה מיוחדת.

החוויה מתחילה בקבלת הפנים

זה אמנם לא קשור לעיצוב פנים, אבל כן לעיצוב אווירה. כל מי שנכנס למשרד או לקליניקה שלכם בפעם הראשונה, זקוק להנחיה ראשונית: איפה מתקיימת הפגישה, היכן להירשם, ואיפה כדאי לשבת.

עמדת קבלה בולטת שבה ניתן לקבל את כל המידע, או מארח שיקבל את פני האורחים שלכם, ידריך אותם למקום ישיבה, יבהיר להם מה עומד לקרות וכמה זמן זה עלול לקחת, יספקו ללקוחות עוגן. כמובן שבכל משרד או קליניקה אופי ההנחייה שונה, מטרת ההגעה של האורחים שלכם שונה, ובהתאם תהיה קבלת הפנים. נוכחותו של המארח או הפקיד בעמדת הקבלה, גורמת ללקוחות תחושה שיש מי שיודע מי הם ושיש להם למי לפנות, וזה תורם לרגיעה מיידית, החוויה הנעימה התחילה.

האלמנטים מאחורי פינת המתנה נעימה

פינה שעוצבה במטרה לגרום ללקוחות להרגיש בנוח, תגרום להם לחכות בסבלנות ותפעל לטובתכם ולטובתם. הנה האלמנטים העיקריים שישפיעו על החוויה:

ריהוט 

לקוחות מבלים זמן רב בחדרי המתנה, מה שהופך את הרהיטים למרכיב משמעותי ביצירת האווירה. ריהוט מיושן יכול לגרום ללקוחות להרגיש לא רצויים, לכן חשוב שאזור ההמתנה שלכם יהיה עדכני ומודרני.

רהיטים המאפשרים ישיבה נוחה, כורסאות אירוח מרופדות ורכות עם משענות יד בגוונים חמים יתרמו לאווירה נינוחה ולהפחתת החרדה.
הכניסו לחלל מערכות ישיבה שונות ומגוונות, והפכו את החלל למעניין. השתמשו בספות, כורסאות וכיסאות המתנה ליד שולחנות מסוגים שונים, כדי להציע אפשרויות ישיבה שונות.

אלמנטים כמו ספסלי המתנה בסגנון המוכר והאהוב של כסאות קולנוע, יכולים לחסוך במרחב ולהוסיף אופי מודרני, מגוון צבעים ואווירה קלילה למרחב ההמתנה. כשאתם יוצרים מגוון, העיצוב נראה מרשים וכך פינות הישיבה יתאימו גם לאנשים שרוצים לשבת יחד וגם למי שמעדיף פרטיות.

נוחות תגרום ללקוחות שלכם לשכוח שהם ממתינים ולחוות שהם מבזבזים זמן יקר, כשנוח להם, הם יכולים להמשיך לקדם את ענייניהם בעזרת הסמארטפון או המחשב, או פשוט ליהנות מכמה רגעים של שקט ביום העמוס שלהם. 

צבעים 

צבעים משפיעים על ההרגשה, לכל צבע יש את האיכות שלו, ולכן בחירת הצבעים לחדר ההמתנה שלכם תשפיע על האווירה בו. בחירת גוונים עדינים של כחול וירוק תתרום לתחושה מרגיעה, שימוש בצבעי אדמה וחומרים טבעיים יכול ליצור אווירה של יוקרה וגיוון צבעוני יכול ליצור אווירה קלילה ומודרנית.

הקהל שלכם והשירות אותו אתם מספקים, משפיעים על האווירה שתרצו ליצור בפינת ההמתנה שלכם, ובחירת הצבעים הנכונים תיצור אותה בפשטות. כמובן שאם העסק שלכם לא עוסק באומנות מודרנית, כדאי להימנע מצבעים חזקים כמו אדום וצהוב שעלולים לעורר חרדה או תוקפנות.

עיצוב עם אמירה

חדר ההמתנה שלכם צריך לשקף את רוח הארגון או החברה שלכם ולגרום לאורחים להרגיש רצויים. שלבו פריטי עיצוב כמו יצירות אמנות מעניינות כדי לספק עניין ויזואלי, והציעו דרכים שיעזרו להם להעביר את הזמן כמו חומרי קריאה שיכולים לעניין אותם. 

שהות האורחים שלכם בפינת ההמתנה זו הזדמנות ליצור אצלם אמון ובטחון בחברה שלכם, הרגשה שהם נמצאים בידיים טובות. הכוונה היא לאו דווקא לסרטי תדמית, אלא יותר לאווירה במרחב, להתנהלות רגועה, מסודרת, מכבדת ואחראית.

תאורה

אלמנט נוסף שמשפיע על מצב הרוח זו התאורה, נצלו אותה לטובתכם. עבור סביבה עסקית, השתמשו באורות רכים ובהירים שיוצרים תחושת בטחון ורגיעה. ואם אתם רוצים ליצור תחושה משפחתית, אורות נמוכים וחמים יעשו את זה בקלות.

הימנעו מתאורה לבנה חזקה, ואם אתם יכולים להרשות לעצמכם, השתמשו באור טבעי המגיע לחלל מהחלונות, כדי לגרום לחדר להרגיש גדול ומאוורר יותר.

שירותיות טכנולוגית 

אם האורחים ממתינים הרבה זמן, סביר שיצטרכו להטעין את הסמארטפון או המחשב הנייד. מקמו בצורה אלגנטית ונוחה שקעים נגישים שיאפשרו ללקוחות שלכם להטעין את המכשירים שלהם.

פינה כזו היא גם הזדמנות להרשים את הלקוחות בגישה השירותית שלכם, בהשקעה מינימלית. מקמו בפינה הטעינה מטענים שמתאימים למכשירים שונים, וכבשתם את ליבם. 

התחברות ל Wi-Fi חינמי תשלים את החוויה למי שצריך לעבוד בזמן ההמתנה. כמובן שלכל המתנה יש את האופי שלה, אבל כשהאורחים שלכם עסוקים, זמן ההמתנה נעים יותר לכולם. 


אפשר להמתין בכיף

יש עוד אינסוף אלמנטים שיכולים ליצור חווית ההמתנה נעימה במיוחד אצלכם במשרד, כמו שתייה, כיבוד, חניה בחינם ועוד. הדבר החשוב הוא לשדר ללקוחות והאורחים שלכם שהם חשובים לכם ושיצרתם את מרחב ההמתנה מתוך הבנת הצרכים שלהם.

פינת המתנה כזו יכולה להיות השקעה שתחזיר לכם לא רק את העלות, אלא גם תמתג את המשרד או הקליניקה שלכם כמקום שכיף להיות בו ונעים לחזור אליו. משתלם, לא?

undefined

החנות תחזור לפעילות במוצאי יום הכיפורים
00
DAYS
:
00
HRS
:
00
MINS
:
00
SEC
We will reopen at .