דלג לתוכן

המדריך לבחירת כסאות בר למטבח

פינת בר באי המטבח בבית נפוצה מאוד בישראל, יש משהו כיפי בישיבה הלא רשמית בפינת בר ובבילוי המשותף בה. כדי לעצב פינת בר שתהיה נוחה לכל יושבי הבית, יש כמה פרטים שכדאי לדעת לפני שבוחרים עבורה את כסאות הבר.

במאמר הבא נפרט את הדברים החשובים שיעזרו לכם לדעת איך לבחור כסאות בר לפינת ישיבה נוחה ומהנה. הנה כל הפרטים.

גובה הכסא

זה נשמע פשוט, מוצאים כסא בר יפה וקונים, אבל המשימה הזו מורכבת קצת יותר. אין דבר גרוע יותר מחוסר התאמה בין כסא הבר לפינת הבר על האי, אם הכסא נמוך מדי, הפרופורציות יראו מגוחכות ונתקשה ליהנות מהארוחה בנוחות, אם הוא גבוה מדי נצטרך להתכופף על מנת לאכול וגם אז ההנאה נפגמת ובשני המקרים, הישיבה פשוט מעייפת והמקום שאמור להיות הפינה הכל כך שמישה בבית, הופך לפינה שמשתמשים בה רק כשחייבים. לעומת זאת אם מדייקים בבחירה, זו נוסחה להפיכת הפינה למקום הפופולרי ביותר בבית.

אז מה צריך לדעת כדי לבחור נכון?

אנשי המקצוע אוהבים להקפיד על רווח של 23-35 ס"מ בין תחתית הבר למושב כסא הבר, אבל ההמלצה שלנו היא תמיד לבדוק את נוחות היחסים ביניהם בעצמכם, זו השקעה קטנה אבל עם רווח משתלם במיוחד.

הבר הסטנדרטי במסעדות וברים הוא בגובה 100-110 ס"מ אז כסאות בר בגובה של 70-78 ס"מ, יתאימו לו. עבור בר ביתי הפרופורציות קצת שונות, הבר/אי הביתי הסטנדרטי הוא בגובה 85-90 ס"מ ולכן הכסא צריך להיות נמוך יותר, בגובה של בין 63-68 ס"מ.

מבנה

יש ארבעה סגנונות נפוצים בעיצוב המבנה של כסאות בר:

חסר גב

זהו כנראה כסא הבר הנפוץ והמוכר ביותר, כסא בר עם מושב בלבד, עגול או מרובע. כסאות בר אלו מושלמים לחסכון במקום מכיוון שניתן להסתיר אותם לגמרי מתחת לאי. צריך לקחת בחשבון שאלו כסאות די נוחים אבל לא מתאימים לישיבה ממושכת.

משענות ידיים

כסאות בר עם משענות לידיים הם בחירה מצוינת אם אתם מתכוונים לבלות עליהם זמן רב. רק קחו בחשבון שמשענות תופסות לפעמים מקום, כדאי למדוד את גובה המשענות ולבדוק אם הן נכנסות מתחת לבר או לא, ואם זה מתאים למרחב שיש לכם.

כסאות בר מסתובבים ומתכווננים

יש הרבה יתרונות בכסא בר מסתובב ומתכוונן, כך צריך פחות להזיז את הכסאות על מנת לשבת בתנוחה או כיוון שמתאים לכם באותו רגע. הנוחות זה דבר אחד ובטיחות זה דבר אחר, אם יש בסביבה ילדים קטנים, כסאות מסתובבים זה משחק אטרקטיבי עבורם, אבל גם מסוכן. דאגו לבחור כסאות שלא יעבידו אתכם בהשגחה מיותרת ולא יסכנו את ביטחון הילדים.

כסאות בר מרופדים

לפעמים גם אם יש פינת אוכל נוחה, יפה וקרובה למטבח, עדיין הבר הופך לפינת האוכל השמישה יותר, לכן כדאי לשקול לרכוש כסאות בר מרופדים. הם לא רק נוחים יותר, הם גם יוצרים אווירה של פינת אוכל חמימה ונוחה לארוחות ולא רק לנשנושים על הדרך.

חומרים

הצרכים שלכם יכולים לעזור לכם לבחור את החומר ממנו יהיו עשויים כסאות הבר שלכם. לכל חומר יש את היתרונות שלו:

  • עץ - עמיד, מתאים כמעט לכל סגנון, מתאים גם לבר חיצוני.
  • מתכת - מתאים לחללים קטנים, מגיעים במגוון סגנונות יפהפיים.
  • ראטן (קש) קלוע - לכסאות בר מראטן קלוע יש קסם פשוט ונצחי, הם קלי משקל ונוחים מאוד לשימוש. אם הם עשויים מראטן טבעי ובחרתם לשים אותם בבר שבחצר, כדאי לשמור עליהם מפגעי מזג האוויר כדי שיאריכו ימים.
  • פלסטיק - בד"כ מגיעים עם שילוב בסיס מתכת, עמידים מאוד, נוחים ותוכלו למצוא אותם בעיצובים צבעוניים יפהפיים.

אלמנט נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא איזו רצפה אתם מתכננים והאם רגלי הכסא עלולות לקלקל אותה או להרעיש בצורה שתהיה מטרידה באופן יומיומי, זהו פרט חשוב שיכול למנוע הרבה עוגמת נפש.

איך יודעים כמה כסאות בר לרכוש?

חשוב לתת לכסאות הבר את המרחב הדרוש כדי שפינת הישיבה תהיה נוחה ולא צפופה מדי (וגם לא מרווחת מדי). אורך הבר יקבע כמה כסאות תוכלו להכניס. משהו כמו 15 ס"מ בין הכסאות יתן את המרווח הרצוי ויבטיח לכם מספיק מקום לקום או לשבת מבלי להפריע למי שיושב לצידכם.

עיצוב

כאן השמיים הם הגבול, תוכלו למצוא שפע של עיצובים יפהפיים בכל סגנון.

גם אם בחרתם סגנון עיצובי מסוים למטבח או לפינת הבר שלכם, כסאות בר הם אלמנט שיכול להכניס טאצ' אחר לאווירה ולכן מעצבים נוטים דווקא בפריט הזה לשבור את הקו העיצובי וללכת על סגנון אחר שיכניס עניין וטקסטורה לעיצוב ולחלל.

לסיכום

בחירת כסאות בר למטבח יכולה להיות משימה מהנה במיוחד, אם תשימו לב לכל הפרטים שציינו במאמר, תוכלו למצוא את אלו שיהיו מושלמים עבורכם!

במבחר כסאות הבר שלנו תוכלו למצוא כסאות בר מעוצבים יפהפיים במגוון סגנונות. אם יש לכם התלבטות או שאלות נוספות בעניין הבחירה הנכונה עבורכם, צרו איתנו קשר בוואטסאפ, בטלפון או במייל ונשמח לייעץ ולעזור!

undefined

החנות תחזור לפעילות במוצאי יום הכיפורים
00
DAYS
:
00
HRS
:
00
MINS
:
00
SEC
We will reopen at .